John Wildcat – Hatar dansband!

nasty-xx-omslag-webb

John Wildcat är känd som den svensksjungande rockabillyrebellen med den tatuerade stjärnan i ansiktet. Som försmak på hans kommande album som beräknas släppas till sommaren 2017 släpps nu musikvideon till låten ”Jag har alltid hatat dansband” som ska skaka alla gamla dansbandsstofiler. Låten kommer även släppas som singel nästa vecka.

John spar inte på krutet han älskar att provocera och han gör det med stil!

-”Tar nån illa upp så gör dom! Man får ha lite humor”
säger John i en intvervju.
Han fortsätter…

-”Jag har hatat dansband sedan jag var liten. Redan som 6åring var jag stort Elvis-fan och såg dansband som en själslös urblekt kopia av Rock’n’Roll. Musikerna är förvisso duktiga men alla löjliga leenden, gräsliga kostymer och fåniga låttexter har satt sina spår. Fy fan rent ut sagt… Därför var jag tvungen att skriva denna låt. Dessutom knyter det ihop säcken lite extra med tanke på att min föredetta bassist och vapendragare ”Hutte” (Numera pianist och kapellmästare i Huttez) är en riktig dansbandsnörd. Vi lirade in en plojdansbandslåt vid namn ”Snälla fröken” som släpptes för några år sen.
-John Wildcat

Hutte & John Wildcat – Snälla fröken (Spotify)
https://open.spotify.com/track/66XGx8h0v1LKFZQDtOH0OJ

Lite humor har ingen dött av tidigare och nästa vecka kommer singeln släppas på alla digitala musiktjänster och butiker som både stream och downloads.

 

Kommentera

